Alice Springs & The Red Centre tour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu Alice Springs & The Red Centre tour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Alice Springs & The Red Centre tour

Blijf op de hoogte en volg Marit

04 Februari 2013 | Australië, Alice Springs

Zoals beloofd heb ik m'n laatste foto's die bij het vorige verslag hoorden eerst geplaatst, heb hier en daar wat moeten schrappen want kan niet heel veel meer uploaden! Maar goed ook want het liefst plaats ik al m'n foto's, dat moeten jullie echt niet willen want hang hier soms echt de Japanner uit.

Vanuit Adelaide heb ik de nachtbus gepakt naar Alice Springs, heerlijk ruim 20 uur met m'n benen in m'n nek gezeten met allemaal stinkende aborigionals om me heen, het stikt ervan in Alice Springs. Echt ontzettend naar volk als ik dat even mag zeggen, geen hele lieve beschrijving maar ik kan er niets beters van maken. Er loopt hier enorm veel politie rond en ik krijg niet de indruk dat er een aantal overbodig zijn.

De volgende ochtend werd ik in het hostel opgepikt voor opnieuw een 3-daagse tour, en zijn we eerst naar een Cultural Centre gegaan om het een en ander te leren over de cultuur en geschiedenis van de aborigionals. Vervolgens gingen we naar de Uluru, een heilige rots voor de originele bewoners. Je kon er voor kiezen om er helemaal omheen te lopen of een kortere wandeling te maken, de route over de rots heen was afgesloten wegens het aantal doden. Als nieuwsgierig aagje moest ik natuurlijk wel alles gezien hebben dus ik koos voor de hele wandeling, maar twee uur lang door 38 graden wandelen was nog best wel zwaar. Toch hadden we het enorm getroffen wat de temperatuur betreft, de week ervoor was het 45 graden en die daarvoor 51, ik denk dat ik dan niet eens de bus uit zou zijn gekomen! Vervolgens gingen we naar een punt waar we mooi uitzicht hadden op de rots, daarvandaan bekeken we de zonsondergang en aten/dronken we wat. Na het eten richting de campground waar we de "swags" in onze handen geduwd kregen, een soort slaapzak maar dan van stug materiaal met een ingebouwd matje die je moet laten denken dat het comfortabeler is dan op de grond liggen, puur bedrog. Toch was het erg leuk om erin te slapen, je slaapt gewoon in de open lucht en je kunt alle sterren enorm goed zien (zolang ik m'n bril op had) dus dat was een mooi uitzicht zo voor het slapen gaan. Ze noemen het hier ook wel een 4-billjoen-sterren-hotel.

De volgende ochtend werden we om 4:15 gewekt, dat was een zware dobber, en vertrokken we richting hetzelfde punt waar we de avond ervoor gegeten hadden om dit keer de zonsopgang te bekijken en een ontbijtje te nuttigen, heel mooi hoe de kleur van de Uluru steeds veranderd. Vervolgens op naar Kata Tjuta, voor een zware, hete wandeling maar zeer indrukwekkend wat er allemaal om ons heen te zien was. Daarna weer naar de campground waar we een kampvuurtje stookten, marsmallows aten, en op het moment dat "Kumbajaa" bijna werd ingezet, gingen we avondeten. Na het avondeten onder de sterrenhemel geborreld, de Melkweg was heel erg goed te zien en voor mij was dat de eerste keer dus ik keek m'n ogen uit. Als afsluiter van de dag weer heerlijk in onze swags gekropen.

De ochtend erna liet de tourguide ons wel een kwartier langer slapen, om 4:30 werden we wakker gemaakt en propte iedereen gauw een ontbijtje naar binnen, iets waar ik op dat tijdstip nogal moeite mee had maar we moesten op tijd weg zodat we op een wat koeler moment van de dag onze wandeling konden beginnen. Op richting Kings Canyon, weer best een pittige wandeling maar ik heb weer enorm genoten van hoe mooi het daar was dus zonder twijfel de moeite waard. Nadat we ergens geluncht hadden, gingen we naar een camelfarm waar we een ritje op een kameel konden maken. Super leuk! Daarna werd iedereen weer bij z'n hostel afgezet en later op de avond kwamen we weer samen in een bar om de afgelopen dagen af te sluiten. Ik was erg blij dat twee jongens van mijn kamer ook naar die bar gingen, zag het absoluut niet zitten om in m'n eentje 's avonds over straat te gaan, daar ben ik sowieso al geen fan van maar hier in Alice Springs zou ik het al helemaal niet in m'n hoofd halen.

Die hele dag erna stond in het teken van; luieren, zwemmen, lezen, socializen, slapen en al het andere dat lijkt op niks doen.

De volgende dag vroeg op, inpakken en uitchecken, en met de bus richting het vliegveld voor m'n vlucht richting Darwin. Daar kwam ik om 10:00 aan en toen vertelden ze me dat mijn vlucht gecanceld was en dat ik mee kon met de vlucht van 17:15. Awesome! Al die tijd op het vliegveld zitten wachten, ik wilde vlak voordat ze gingen boarden nog even naar het toilet en kreeg toen in eerste instantie m'n hokje niet meer open, ik zag het al helemaal voor me dat ik ruim 7 uur te vroeg was voor mijn vlucht en het dan nog zou presteren de vlucht te missen maar godzijdank ging dat vervloekte ding na een tijdje pielen en stressen open.

In Darwin aangekomen ging ik op zoek naar een slaapplek, het begon al donker te worden dus ik was blij dat dat vrij snel lukte. Het hostel is erg leuk, mooi zwembad met poolbar en een grote tv-room. De komende dagen ga ik Darwin een beetje verkennen, hopelijk Kakadu National Park bezoeken en zo mijn laatste (ja LAATSTE!) weekje in Australië uitzitten.

Ook hier heb ik weer enorme mazzel met het weer, normaal gesproken is het rond deze tijd van het jaar enorm regenachtig met veel onweer maar ik heb blijkbaar een stralende week uitgekozen, de voorspellingen zijn goed. Over het algemeen ben ik sowieso een enorme mazzelaar, ik weet niet hoe veel jullie er thuis van meekrijgen maar dit land is in de laatste twee maanden lastig gevallen door extreme hitte, bosbranden, overstromingen, stormen en al dat soort narigheid, maar ik ben overal tussendoor geglipt.

Nou sterkte allemaal met het doorkomen van jullie eerste werk-/schooldag van de week en het Hollandse weer, binnenkort moet ik er ook weer aan geloven dus neem me niet kwalijk als ik zeg dat ik nu met m'n luie kont in het zonnetje ga zitten. Nu kan het nog!



  • 04 Februari 2013 - 07:10

    Anja:

    Dank voor weer een prachtig verhaal!
    Ik ga hierdoor ontzettend vrolijk aan mijn werkdag beginnen.
    xxx

  • 05 Februari 2013 - 08:52

    Danielle:

    Hee buuf!
    Ik heb net even je reisverslagen terug zitten lezen, had inmiddels een aardige achterstand opgebouwd.. Maar wát gaaf wat je allemaal beleeft zeg! Suuuuperleuke verslagen ook, je schrijft echt heel leuk :) Als ik dit allemaal lees heb ik bijna spijt dat ik niet meer heb gespaard om zoveel trips&touren te kunnen doen als jij, maar ik geloof dat dat ook wel een goede reden is om nog eens terug te gaan :) Ik had al van je mams meegekregen dat we elkaar niet meer zullen treffen, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik het superstoer van je vindt dat je gewoon eerder terugkomt! Ik merk ook dat wij sneller door onze planning heen gaan en ik herken het gevoel van 'ik heb het gezien, op naar het volgende!'. En tof dat je gewoon toegeeft dat je je hebt verkeken op je budget, er zijn ook mensen die ervoor kiezen om dat te ontkennen en enorm de schulden in te duiken, ik denk dat het alleen maar van verantwoordelijkheid getuigt dat je deze 'dappere' beslissing hebt genomen! ;) Geniet van je laatste dagen, ik zie je weer op de Wissel! Doe je Aalsmeer de groeten van me? Dikke kus uit Thailand!

  • 06 Februari 2013 - 06:13

    Marit:

    Daar ben ik blij om Anja!

    Bedankt voor je bericht Danielle, echt heel erg lief. Ja ga ik zeker doen, ik hoop dat je net zo geniet van je trip als ik doe/heb gedaan, waarschijnlijk ga jij ook een fantastische tijd tegemoed! Ik ga binnenkort eens goed zitten voor je verslagen, kijk er nu al naar uit. Heel veel plezier en succes, en ik zal Aalsmeer zeker de groeten van je doen! Heel veel liefs uit Darwin!

  • 06 Februari 2013 - 21:47

    Jitte:

    Haha heb je niet even in die 7 uur tijd een potje ge-ezeld met 3 onbekenden om vervolgens toegezongen te worden op een stoel alsof je jarig bent? Ik had het wel geweten! Tot snel mop! Kus

  • 07 Februari 2013 - 03:35

    Marit:

    Hahahaha Jit!!! Nee, dit keer heb ik het toch even anders aangepakt. Tot gauw, knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 51720

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: