Stopover Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marit Harte - WaarBenJij.nu Stopover Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Stopover Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Marit

14 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Jaaaa, hierbij m'n laatste verslagje! Ben nog even druk bezig met m'n laatste uurtjes buiten Europa door te brengen, vanavond weer op naar huis!

Zeker een heerlijke afsluiting, deze paar daagjes in Hong Kong, wat een geweldige stad. Het was zoals ik al vertelde dus Chinees Nieuwjaar, geen idee hoe het hier normaal gesproken is maar de laatste dagen was het echt een chaos! Bij aankomst op het vliegveld de 10e moest ik eerst met een trein naar Centraal en vervolgens met de ondergrondse verder, omdat de straat waarin mijn hostel was, was afgezet vanwege een Nieuwjaars parade. Onder de grond was het al een mierennest van mensen maar niks vergeleken bij wat ik zag toen ik eenmaal bij het dichtst bij mijn hostel zijnde station boven kwam. De hele straat stond takkevol, vanaf de dranghekken langs de weg tot aan de winkels aan de andere kant van de stoep stonden mensen. Alsof ik in een overvolle discotheek naar de bar moest lopen, maar dan met een giga rugzak op m'n rug en 2 tassen aan de arm, moest ik door die mensenmassa heen om bij mijn hostel te komen. Het gebouw was gelukkig niet ver maar het koste me ondanks dat enorm veel tijd. Maarrrr, toen was ik er nog niet, het hostel was in een immens groot, hoog gebouw maar het probleem is dat er nog 20 hostels, 1000 winkeltjes en 88 eettentjes in datzelfde gebouw zaten. Het adres was; Hong Kong, Tsim Sha Tsui, Nathan Road 36-44, Block D, Floor 10, Flat D3, City Guesthouse. Dat was zoeken geblazen. Eenmaal gevonden, ingecheckt, bagage gedumpt en wel, gauw weer naar beneden en nog een stukje van de parade bekeken. Het stikt hier in het gebouw en erom heen van de mensen die je vanalles en nog wat willen aanbieden, heel vermoeiend.

De volgende ochtend heb ik heerlijk ontbeten in een dik hotel verderop, de familie van een Nederlanse jongen die ook op mijn kamer sliep, sliep in dat hotel maar door de drukte rondom de jaarwisseling was er daar 1 plaats te weinig en na een paar potjes steen-papier-schaar met zijn broer verloren te hebben, was hij degene die in het hostel moest slapen. Zonder enige problemen konden we naar binnen en van het buffet genieten dus dat was lachen. Daarna begon het echte feest; shoppen! Oh wat verheugde ik me daar op! Eerst ging ik naar de bekende Ladies Market, daar viel alleen maar nep-merk-spul te halen dus dat was niet zo'n succes, vervolgens nog wat andere winkelstraten gevonden waar ik me erg goed vermaakt heb. Na een dagje m'n pinpas mishandeld te hebben ging ik met de ferry naar Hong Kong Island om vanaf daar het Vuurwerk te bekijken, heb een hoop vuurwerk gezien de afgelopen tijd maar die Chinezen die kunnen er echt wat van!

Eergister ben ik naar de Man Mo Temple geweest, heel erg mooi en inspirerend. Daarna met de ondergrondse naar een bekende winkelstraat, eentje die blijkbaar gesloten was tijdens Nieuwjaar, jammer jammer. 's Avonds heb ik de Symphony of Lights bekeken vanaf de pier, een hele mooie show waarin alle gebouwen aan de overkant van de rivier oplichten in allerlei kleuren op muziek. Heel knap gedaan.

Gister ging ik naar de Botanical Gardens, ook weer erg mooi, en in het midden leek het wel de Apenheul, allerlei apen in kooien die druk aan het spelen waren. Daarna heb ik m'n laatste inkopen gedaan, om zeker te weten dat mijn backpack echt op knappen staat tijdens de terugreis. Ik ben heel benieuwd wat mijn tas nu weegt, ik vrees het ergste maar we gaan het meemaken.

Over een paar uurtjes mag ik weer bepakt en bezakt door de stad ploeteren richting het vliegveld, dan heerlijk 13 uur lang met m'n benen in m'n nek zitten, wachten en overstappen in Londen en dan ben ik morgenochtend weer thuis!!!

Ik heb in de afgelopen 2,5 maand enorm veel geleerd, geweldige mensen leren kennen, de mooiste dingen gezien en ontzettend veel gelachen en het was een ervaring die ik nooit meer zal vergeten en nooit had willen missen! Ik heb een geweldige tijd gehad, maar nu is de tijd rijp om weer naar huis te gaan. Daar ben ik wel aan toe en ik kijk er enorm naar uit. Het zal wel weer even flink wennen zijn om weer volgens regeltjes te leven en de kou in te gaan maar iedereen weer kunnen zien en mijn eigen plekje weer hebben is me meer waard. Bedankt voor het lezen van m'n verhalen en tot snel allemaal!

Een hele dikke kus vanuit Hong Kong!

  • 14 Februari 2013 - 22:57

    Wilma Harte:

    Hey KANJER, wat ben ik TROTS op je! TOPPER... Tel de uurtjes af om je op Schiphol te ontmoeten; alle wensen staan thuis klaar hoor: opgeknapte slaapkamer, donkerbruin brood met jonge kaas, boerenkool met gehaktballen, mmmm, gezellig bijkletsen.

    Graag wil ik ook iedereen bedanken voor het plaatsen van berichten voor Marit n.a.v. de reisverslagen, daar heb ik ook enorm van genoten, zo lief!

    Toedeloe Marit, tot morgen en een hartelijke groet aan alle overige lezers. XXX

  • 15 Februari 2013 - 00:47

    Ans:

    Kan de slaap niet vatten, dus ik dacht even kijken of Marit nog iets heb geschreven en ja hoor.... heerlijk weer een verslag, wat moeten al je (en ik) je column lezers de a.k weken nu doen? geen verhalen meer, jakkes dat wordt flink afkicken!
    Maar meid heerlijk voor jou dat je straks weer iedereen die je lief is kan ontmoeten en weer heerlijk kan nassen bij je moeder(ballen gehakt klinkt goed) geniet ervan en namens de van Beekjes: WELKOM THUIS en bedankt voor je leuke verhalen!

  • 15 Februari 2013 - 07:38

    Anja:

    Gelukkig nog een super verhaal. Kon je over al die chinezen heen kijken? Of zijn ze toch groter dan verwacht?
    Wat een mooie reis en prachtige verhalen.

    Je bent een stoer wijf en niemand neemt het je meer af.

    Laat je lekker vertroetelen meid. En super dat we op deze manier met je mee mochten reizen.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 35476
Totaal aantal bezoekers 51698

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: