Cairns & Daintree Rainforest + Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu Cairns & Daintree Rainforest + Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Cairns & Daintree Rainforest + Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Marit

11 December 2012 | Australië, Cairns

Ik ben inmiddels vertrokken uit Cairns en aangekomen in Townsville, gauw weer een update plaatsen voordat ik de boel vergeet. De dagen na m'n laatste bericht heb ik weinig gedaan behalve aan het openbare zwembad liggen in het park, boodschappen doen/koken, hangmat hangen en het luie zweet eruit zweten tijdens een zumba les in de plaatselijke sportschool.

Maar gister was wel weer een dagje om over te schrijven, Julia en ik hadden een dagtour regenwoud/riviercruise/strand geboekt. Ik stond om 6:00 op zodat ik om 7:00 keurig op tijd klaar stond om opgehaald te worden door een busje dat volgens de chauffeur al 1.100.000 km had gereden, nou ik moet zeggen dat de geluiden die het maakte dat wel bevestigden. Nadat we iedereen hadden opgepikt reden we richting de eerste plek waar we door het regenwoud gingen banjeren, de helft lag in de bus te slapen terwijl we door zo'n mooi gebied heen reden, echt doodzonde! We kregen een kaartje in ons handen en mochten zelfstandig een van de routes lopen, degene die wij kozen ging langs een poeltje waar je kon zwemmen maar dat was niet echt een must aangezien we al drijfnat waren van de regen, een Nederlandse bui was er niets bij! Wel echt een onwijs mooie plek, grote rotsen waar water vanaf de bergen over naar beneden komt en al dat prachtige groen eromheen, heel indrukwekkend!

Nadat we niet eens verdwaald waren geraakt kwamen we weer terug bij de bus en zette we onze trip voort richting en ander deel van het regenwoud, tussendoor werd er nog even gestopt bij een heel mooi uitkijkpunt en tegen de tijd dat ik bijna droog was, gingen we weer de natte wildernis in. Al gauw kwamen we grote spinnen, kluiten eetbare mieren, mega-hagedis-achtige-dingen en mooie vogels tegen, van sommige heb ik mooie plaatjes kunnen schieten maar heb helaas niet alles erop staan. Maar wat is dat regenwoud mooi...

Vervolgens gingen we de bus weer in richting Cape Tribulation, helemaal in het noorden van het land. Daar kwamen we bij een belachelijk mooi strand aan dat recht naast het regenwoud ligt, het witte zand ligt gewoon tegen de wortels van de bomen aan, zo'n mooi gezicht! Het was verboden om er te zwemmen, een beetje flauw aangezien er alleen maar haaien/krokodillen/giftige kwallen zwemmen maar ach, ik ging niet tegen de regels in en hield mezelf gewoon maar netjes op het droge.

Na de lunch weer het krakende busje in, op naar de rivier, daar lag een boot + gids op ons te wachten die ons naar de beste plekjes wist te brengen waardoor ik 3 krokodillen en 2 slangen heb gezien! Echt gaaf!Hup weer in de ramptoeristen-rol en proberen mooie foto's te maken, best aardig gelukt moet ik zeggen. Op de weg terug naar de bus ben ik helemaal lek gestoken, die muggen krijgen vast niet te eten thuis want op een gegeven moment zaten ze met 6 tegelijk aan m'n benen te lurken!

Op de terugweg naar ons hostel heb ik nog kangoeroes gespot, die zaten heel vredig met z'n alle op een veldje gras te knagen. Een half uur later zat ik zelf kangaroe te knagen, hoe akelig! Bij aankomst bij ons hostel stond de barbeque al aan en was iedereen al helemaal klaar om de barbeque-avond te starten, krokodil/kangaroe/emu?/gekke vis? stond erop het menu en ook salades konden gepakt worden. Ik heb alles geproeft en het was erg lekker! Wel een beetje tegenstrijdig om eerst helemaal door het dolle heen te zijn die beesten levend in het wild te zien en vervolgens hun soortgenoten naar binnen te werken...

Om de dag af te sluiten ging de didgeridoo-competitie van start, wie mee wilde doen kon naar voren komen maar ik voelde me niet echt geroepen. De ene konk nog slechter dan de ander dus na een poosje vond ik het wel mooi geweest en ging ik de douche opzoeken, spullen inpakken en naar bed.

Vanmorgen WEER om 6:00 opgestaan (pfff) om vroeg de Greyhound bus richting Townsville te pakken, hier blijf ik 3 nachtjes en daarna ga ik richting Airlie Beach.

Ik krijg honger en ik moet nog boodschappen doen dus dit was het! Kus

  • 11 December 2012 - 09:37

    Fleur(ine):

    WOUW WOUW WOUW Wat onwijs vet!!!! Nadat je je maagje gevuld hebt wil ik HEEL graag de bijbehorende foto's zien!! Knuf van mij :)

  • 11 December 2012 - 15:36

    Laura & Jilles:

    Hey Marit,
    Wat een onwijs gave dingen maak jij mee daar.
    Het is erg leuk om jou op deze manier te volgen en dat doen we dus ook met vrij grote regelmaat.
    Er is bij ons spontaan een idee ontstaan wat jij zou kunnen worden......... Schrijfster!!!!!!!!!!!!!!
    Het is iedere keer weer leuk om je ervaringen te lezen.
    Wees blij dat je daar lekker warm tussen de kangaroes zit, de enige kangaroes die wij hebben zitten in Kudelstaart met 0 graden, niet echt spectaculair.
    Geniet van je belevenissen en doe voorzichtig.
    Groeten Jilles, Laura en alle kids.


  • 12 December 2012 - 07:27

    Anja:

    Lieve Marit,

    Dat is grappig ik sluit me volledig aan bij Jilles en Laura wat je toekomst betreft.
    Je moet echt iets met communicatie gaan doen. Of het nou schrijfster is of PR/Reclame of verslaggeefster.
    De verslagen zijn heel informatief en ook grappig. Misschien moet je dat wel combineren met fotografe en/model. Wat een gave foto's.

    Hoe dan ook. Blijven schrijven.
    Ik geniet ervan en ben stiekem een beetje jaloers op je. :-)

    Dikke kus Anja


  • 13 December 2012 - 02:34

    Marit:

    Haha, bedankt voor jullie lieve berichtjes!
    Ben er nog steeds niet achter gekomen wat ik wil zodra ik terug kom dus misschien moet ik eens over jullie voorstel nadenken, in ieder geval leuk om te horen dat jullie met plezier m'n blog lezen!!!
    Dikke knuf vanuit Townsville

  • 16 December 2012 - 23:44

    Esther Onclin:

    Hoi Marit,
    Erg leuk om jouw verhalen te lezen! Wat maak je al veel mee in een betrekkelijk korte tijd, super! En daar is het je ook om te doen geweest natuurlijk!
    Is de heimwee al ietsje minder?? Nou, ik zou nog lekker even daar blijen, hier is het maar een koude en natte boel... Tot je volgende blog maar weer!!
    Groetjes vanuit het Baanvak.. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 4133
Totaal aantal bezoekers 51853

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: