Brisbane & NYE - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu Brisbane & NYE - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Brisbane & NYE

Blijf op de hoogte en volg Marit

01 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Eerst even dit; Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Nadat ik mijn vorige bericht had geplaatst ontmoette ik (weer een) Julia, uit Oostenrijk, en zij heeft vrijwel dezelfde plannen tot aan Melbourne als ik dus we hebben besloten ongeveer twee weken samen te gaan reizen, fun! Ik pakte drie dagen geleden de bus naar Brisbane en Julia arriveerde hier eergister dus de eerste dag hier heb ik alleen doorgebracht, met mijn camera in de ene hand en Lonely Planet in de ander ben ik als een echte tourist de stad gaan verkennen. Een dag van heel veel lopen, heel vaak de verkeerde wegen inslaan en een hoop zon. Het hostel waar ik verblijf is echt gigantisch, ik ging daarbinnen al op de verdwaal-tour, het heeft 5 verdiepingen en meer dan 600 kamers!

De volgende dag ben ik samen met Julia naar het openbare zwembad gegaan in de stad, toen we op onze weg terug door wat winkeltjes slenterden, zag ik twee meiden die ik in Hervey Bay had leren kennen dus na een gezellig praatje besloten we samen uit te gaan die avond. Ik kom hier echt belachelijk veel "bekenden" tegen, van te voren hoorde ik al dat je vaak dezelfde mensen tegenkomt tijdens zo'n reis maar toen dacht ik; Jaaa... Tuurlijk... In zo'n groot land. Maar het is echt zo!

Die avond gingen we dus op stap, echt een hele gezellige avond gehad en veel leuke mensen gesproken. We werden nog uitgenodigd voor een feest bij iemand thuis op oudjaarsavond maar we hadden al andere plannen. Ook kwamen we twee jongens tegen die in Surfers Paradise wonen, daar vertrekken Julia en ik morgen naartoe, en zij wilden ons wel een beetje wegwijs maken, leren surfen en ons meenemen om een dagje te vissen. (VISSEN! aaah)

Na even goed uitgeslapen te hebben gingen Julia en ik weer richting het zwembad, zwaar leven. Op de terugweg kwam er een gast naar ons toe die ons iets wilde vragen, ik dacht aan iets van een route ofzo, vond het al zo vreemd dat hij de weg aan ons zou willen vragen want we zagen er weer op z'n oppertouristisch uit maar hij vroeg wat we 'ervan' vonden. Waarvan? Nou hij haalde het magazine dat hij voor zich hield weg en liet zien wat er uit z'n gulp hing. Oh daarvan! RENNEN!

Eenmaal een paar straten verder hebben we een borrel gehaald voor de avond, die we op het dak van het hostel hebben geconsumeerd terwijl we naar het kindervuurwerk om 20:30 keken. Was echt super gezellig want er zaten heel veel mensen op het dak, daar is ook het zwembad dus het was wel grappig om mensen buiten te zien zwemmen op oudjaarsavond. De kaarten kwamen op tafel en de drankspellen gingen van start, om 'n uur of 11 gingen we richting de plaats waar het vuurwerk werd afgestoken, daar wemelde het van de mensen en we zochten een mooi plekje op het grasveld om ons voor te bereiden op de count down en het vuurwerk. Het aftellen was zo'n gaaf moment, met God weet hoeveel mensen tegelijk en daarna een spetterende vuurwerkshow terwijl iedereen elkaar in de armen viel om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen, ik heb nog nooit met zo veel mensen geknuffeld! Daarna gingen we nog even naar een pub, wat borrels gedronken en wat danspassen uitgevoerd, en daarna lekker m'n gammele bedje ingestapt.

Vanmorgen, oke eigelijk vanmiddag, ontbeten met spagetti. Vergeten boodschappen te doen! Geen heel beste maaltijd om mee te beginnen na een avondje stappen maar goed, besef me dan weer hoe goed het thuis altijd allemaal geregeld wordt.

Morgenochtend vroeg op, spullen pakken en de hele bende van ellende naar de Greyhound terminal slepen waar de bus richting Surfers Paradise op ons staat te wachten. Daar wat surflesjes pakken en de surfdude uithangen, hopelijk heb ik er een beetje aanleg voor...

Foto's volgen zo! De vorigen die bij het verslag hiervoor hoorden waren niet allemaal scherp, de helft was gemaakt met m'n Ipod uit luiheid om m'n camera erbij te pakken, excuses.

Daaaag!





  • 01 Januari 2013 - 15:53

    Familie Rommerts:

    Ha Marit, van ons allemaal een heel mooi en reisvol jaar toegewenst. Groetjes Arnold, Monique, Rebecca en Natasja

  • 02 Januari 2013 - 07:46

    Marit:

    Dank jullie wel, jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar! Veel liefs

  • 02 Januari 2013 - 20:09

    Herman:

    Hoi Marit,

    Vanuit Hoorn willen we jou nog een mooi 2013 toewensen met mooie avonturen waarvan wij weer kunnen genieten in je reisverslag.
    Groetjes Herman, Jolande, Daan en Emma.

  • 03 Januari 2013 - 07:12

    De Heesjes:

    Lieve Marit,

    Wij wensen jou een spetterend 2013 met heel veel reisplezier.
    Beetje laat, maar zeker wel gemeend. :-)

    xxx

  • 04 Januari 2013 - 22:16

    Dekker:

    Hoi Marit, beetje laat maaaaaar ook van ons de allerbeste wensen en heel veel reisplezier in 2013. Het is elke keer weer leuk als er mail is van jou. Hier hebben we gezellig geborreld op nieuwjaarsdag met je ouders. Groeten van ons allemaal, Jilles Laura en de kids

  • 05 Januari 2013 - 01:27

    Marit:

    Lieve familie Harte, Heesen en Dekker,

    Bedankt voor al jullie lieve wensen voor het nieuwe jaar, jullie ook het allerbeste voor 2013!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 51847

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: