Airlie Beach & The Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu Airlie Beach & The Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & The Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 December 2012 | Australië, Airlie Beach

Daar ben ik weer met een update,

Inmiddels heb ik er een paar daagjes Townsville en Airlie Beach op zitten, in Townsville was niet heel veel te doen of te zien en het hostel was ook weinig bijzonders dus daar valt niet heel veel over te vertellen. Er waren wel heel veel leuke mensen, we hebben met z'n alle tot 's avonds laat in de algemene ruimte zitten borrelen, geen straf! De nachten waren er wel erg onrustig, de eerste nacht werd ik met ijspegels aan m'n neus wakker omdat iemand de airco in onze kamer op standje Antarctica had gezet, de tweede nacht werd ik bruut uit mijn slaap gehaald door m'n dronken Franse kamergenoot die dacht dat we wel samen in 1 bed pasten. Overdag heb ik het strand bezocht, waarna ik op de terugweg verdwaalde, bijna niemand krijgt het voor elkaar om in Townsville te verdwalen maar met mijn richtingsgevoel kan ik bijna met trots vertellen dat dat mij heel makkelijk afging, de Castle Hill beklommen die uitzicht gaf over het plaatsje en dat was zo'n beetje mijn tijdverdrijf daar.

De reis richting Airlie Beach ging voor m'n gevoel snel voorbij, waarschijnlijk omdat ik vrijwel de hele weg naar de binnenkant van m'n oogleden heb zitten kijken terwijl ik een zere nek aan het kweken was. Ik had al een hostel geboekt voor de nachten in Airlie Beach en koos expres voor Backpackers By The Bay omdat zij gratis vervoer regelen van de Greyhound terminal (waar iedereen die deze plaats bezoekt gedropt wordt, deze organistatie brengt passagiers niet van deur tot deur) maar eenmaal daar aangekomen zag ik nergens een busje/chaffeur die op mij stond te wachten. Fijn! Ik zag er blijkbaar nogal verloren uit want een mevrouw van een reisbureau om de hoek die flyers uitdeelde sprak me aan, ik kon met haar meelopen richting dat reisbureau om het nummer op te zoeken en ze te bellen. Zwoegend en zwetend met al m'n bagage lekker door de zon richting haar werkplek gebanjerd, toen ik vervolgens het hostel opbelde vertelde die vrouw aan de balie me doodleuk dat ik vanaf het punt waar ik was niet heel ver bij het hostel vandaan was en dat ik wel kon lopen... Lopen! Tuurlijk. Weer al die ellendige kilo's op m'n rug en aan m'n arm gehangen om mijn reis door de brandende zon voor te zetten. Iedere stap bedacht ik wel iets onaardigs dat ik kon zeggen tegen die vrouw die ik aan de lijn had, mij een beetje lokken met free pick ups en me vervolgens laten lopen, maar zodra ik er eenmaal was vond ik het eigenlijk allemaal wel best en hield ik al m'n grote praatjes voor me. Afgepeigerd plofte ik op bed en praatte ik wat met m'n bovenbuurvrouw van het stapelbed. Daarna heb ik een verkoelende duik in het zwembad genomen en was ik er weer helemaal.

De volgende dag heb ik een dagtour richting de Whitsundays geboekt, een eilandengroep vlakbij de kust, voor de dag erna. Gister was het dus zover! Ik werd als eerste opgehaald en vervolgens zigzagde we door Airlie Beach heen om de rest op te pikken, daarna werden we afgezet in de haven. Daar kregen we allemaal een mooi stinger-suit in de handen gedrukt, een ontzettend lelijk, oncharmant, dikmakend pak dat wel verdraaid lekker zat, wilde 'm eigenlijk wel mee naar huis nemen, daar zou 'ie prima als pyjama kunnen functioneren! Vervolgens stapten we met z'n alle in de boot, eentje met maar liefst 4 x 250PK motoren, en zette we op hoge snelheid onze rit richting de eilanden voort. Wauw, wat was het allemaal weer mooi, dat belachelijk blauwe water is ten eerste al een feestje voor m'n ogen, al die eilandjes met witte strandjes en prachtig groen erop maakte er helemaal wat moois van.

Na een tijdje stopte we in een mooi baaitje om te snorkelen, was ondanks dat ik in Cairns al veel gezien had toch weer ontzettend mooi. Mijn snorkel-skills waren inmiddels nog niet bepaald beter geworden, na een paar flinke slokken zout water binnen gekregen te hebben, besloot ik dat die snorkel m'n rug op kon. Met die grote bril op en een flinke hap lucht kon ik immers ook best een hoop zien onder water, als ik bijna rood aan liep kwam ik gauw omhoog voor een nieuwe hap. Toen ik bijna sterretjes begon te zien werden we teruggeroepen in de boot, doof als ik ben hoorde ik dat natuurlijk weer niet dus nadat er al ongeveer 1000x "Dutchyyyy" naar me geroepen werd (ik werd de hele dag niet anders genoemd), had ik het eindelijk in de gaten en flipperde ik gauw met een rood hoofd terug. Geen kwal gezien dus dat pak was totaal overbodig maar ach, ze moeten ergens hun geld aan verdienen.

Vervolgens gingen we naar Whitehaven Beach, waar we heerlijk konden lunchen in gezelschap van een monsterlijk beest, op het strand hangen en jaloersmakende foto's maken. Zo akelig mooi daar! Waarschijnlijk zag ik er weer erg verloren uit want ik werd meteen toen we het eiland opliepen al gevraagd bij een groepje Duitsers te komen zitten (het stikt hier van de Duitsers!), nou... Dat is nog eens makkelijk vrienden maken! Prima!

Met een buik vol eten, een camera vol foto's en een tas vol met het mooiste witte zand dat ik ooit gezien heb, stapte we weer de boot in en gingen we via een mooie route weer richting de haven. Ik werd als eerste afgezet, toen ik vervolgens naar de supermarkt wandelde hoorde ik in ene "Ey Dutchyyyy" en getuter achter me, daar kwam het busje weer langsrazen, nog even gezwaaid en dat was dan de afsluiting van deze leuke dag.

Vanmorgen heb ik uitgecheckt in het hostel, nu moet ik mezelf zien te vermaken tot vanavond, dan pak ik de nachtbus richting Hervey Bay. Hier blijf ik zo'n 11 dagen, het is een relaxt kustplaatsje waar ik me een beetje ga proberen te settelen voordat het kerst is. Ik zie best wel tegen de feestdagen op, ik heb geen idee hoe ze eruit zullen zien/wat ik zal doen, ik ben bang dat ik me extreem eenzaam zal voelen want dat voel ik me op "normale" dagen soms al behoorlijk, maar ach, hoort erbij! Het leuke van alleen reizen is dat je makkelijk aanspraak hebt en veel mensen leert kennen, heb in deze week meer mensen gesproken dan in de week dat ik veel met Julia optrok, ongemerkt stel je je er toch minder voor open als je al een maatje hebt.

Nou nu nog even de bijbehorende foto's uploaden en dan zit mijn taak van vandaag er weer op!

Veel liefs, Marit


  • 17 December 2012 - 15:20

    Danielle Ramp:

    Hee Marit!
    Ik hou je reisverslagen een beetje in de gaten en vind het ontzettend leuk om te lezen hoe je het daar hebt, begint bij mij alleen maar meer te kriebelen :) Heb je al enig idee waar je in maart ongeveer bent? Anders kom ik m'n buurmeisje misschien wel even opzoeken, haha! Heel veel plezier in ieder geval nog, geniet ervan! X

  • 17 December 2012 - 21:08

    Lisette:

    Hoi Marit, leuk om je verslagen te lezen. Hou vol hoor ondanks je heimwee. Het is een ervaring voor je hele leven. Fijn om te horen dat je makkelijk contact maakt met andere reisgenoten. Benieuwd naar je volgende avonturen.

    Liefs Lisette

  • 18 December 2012 - 08:06

    Marit:

    aan Danielle; Hee Danielle! Wat grappig dat je m'n verhalen leest, ik heb ook veel reisverhalen van anderen gelezen (vrijwel allemaal onbekenden) maar dat brengt zo veel voorpret met zich mee!
    Om heel eerlijk te zijn weet ik het op dit moment even echt niet, ik had van te voren rond die tijd Adelaide in m'n hoofd maar m'n planning loopt iets anders dan ik had verwacht, ik loop nogal in, dus is heel lastig te zeggen. Zodra ik het weet laat ik het je direct weten, lijkt me leuk om te meeten! Waar denk jij rond die tijd te zijn?
    Dank je wel, jij nog heel veel succes met de voorbereidingen! X


    aan Lisette; Hee Liset! Bedankt voor je lieve berichtje, altijd fijn om wat motiverende woorden te horen! Dikke kus

  • 18 December 2012 - 09:57

    Danielle Ramp:

    Hee you! Ik kom eind februari in Sydney aan en we gaan dan óf richting Brisbane, óf Melbourne, óf totaal iets anders, we zien wel, haha. Tegen die tijd houden we wel even contact om te kijken wat mogelijk is! ;) See you in Timboektoe, have a lot of fun! X

  • 19 December 2012 - 00:42

    Ans:

    Hoipiepeloi Marit,

    Heerlijk al die verhalen! ik kijk elke avond of er weer iets nieuws te lezen is.
    Geweldig om te lezen dat je al dat voor ons vreemde vlees eet, wij hadden die avond een bal gehakt!
    Ach, geen richting gevoel? hoe zou je daar nu aan komen?????
    Als er een tom tom voor op de fiets of voor de benenwagen op de markt komt dan koopt jou moeder hem als eerste! Zit niet in over de kerstdagen want het is ook leuk om dat eens in de zomer mee te maken.
    Ik weet van mijn schoonzusje dat ze dat elk jaar op het strand vieren dus knop om, wij vangen het donkere koude weer wel op en duik jij maar heerlijk de zon in!
    geniet griet!.....knuffel.

  • 19 December 2012 - 00:42

    Ans:

    Hoipiepeloi Marit,

    Heerlijk al die verhalen! ik kijk elke avond of er weer iets nieuws te lezen is.
    Geweldig om te lezen dat je al dat voor ons vreemde vlees eet, wij hadden die avond een bal gehakt!
    Ach, geen richting gevoel? hoe zou je daar nu aan komen?????
    Als er een tom tom voor op de fiets of voor de benenwagen op de markt komt dan koopt jou moeder hem als eerste! Zit niet in over de kerstdagen want het is ook leuk om dat eens in de zomer mee te maken.
    Ik weet van mijn schoonzusje dat ze dat elk jaar op het strand vieren dus knop om, wij vangen het donkere koude weer wel op en duik jij maar heerlijk de zon in!
    geniet griet!.....knuffel.

  • 19 December 2012 - 00:54

    Ans:

    Sorry mijn verhaal staat er 2 keer op, mijn leesbril is hard aan een sopje toe! door de vette aanslag (zat aan de tuc) Ans

  • 19 December 2012 - 03:51

    Marit:

    Danielle; Haha, klinkt als een strak plan! Is goed, doen we. Dank je wel, xx

    Ans; Ik heb heerlijk gelachen om je bericht(EN), helemaal waar, dat uitmuntende gevoel voor richting heb ik inderdaad niet van een vreemde. Zal ik doen, dank je wel! Knuf

  • 23 December 2012 - 20:37

    Herman:

    Ha die Marit,

    Wat een grappig om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Jet hebt in ieder geval een hoop humor in datgene wat je schrijft. Klasse meid. Ga zo door. We smullen hier in Hoorn van je verhalen. Hou je taai zo met de naderende feestdagen alleen daar downunder. Grt uit Hoorn.

  • 24 December 2012 - 08:14

    Anja:

    Lieve Marit,

    Naast alle mooie ervaringen, zal het misschien ook een beetje doorbijten worden de komende feestdagen in een zonnige omgeving ver weg van hier?!
    Vooral ook blijven genieten; het wordt een kerstverhaal voor de rest van je leven.

    Vrolijke kerstdagen en liefs uit Maarssen

    p.s. en vergeet het niet met ons te delen :-)

  • 24 December 2012 - 10:33

    Jet:

    Hee Marit,

    Het ziet er goed uit daar, blijf genieten en vooral schrijven, het is leuk om je verslagen te
    lezen.
    Ik wens je fijne en warme feestdagen en ik blijf je volgen.

    (lenzen)Jet



  • 29 December 2012 - 08:59

    Marit:

    Bedankt voor jullie lieve berichten!!!

  • 09 Januari 2013 - 12:46

    Buuf Laura:

    Heerlijk om je verslag weer even te lezen! doorgaans krijg ik jeuk van computers maar niet als jij erop verschijnt !!Hier is het drama hoor! regen regen en nog eens regen!lekker daar blijven dus en genieten !!
    dikke kus van ons allemaal !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1822
Totaal aantal bezoekers 51794

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: