Surfers Paradise & Zon/zee/strand - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu Surfers Paradise & Zon/zee/strand - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marit Harte - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise & Zon/zee/strand

Blijf op de hoogte en volg Marit

07 Januari 2013 | Australië, Surfers Paradise

Een paar tinten bruiner, met een portemonnee die dunner en dunner wordt, zand in m'n haar en met wallen onder m'n ogen zit ik nu in Surfers Paradise achter een gammel computertje in een internetcafe (E met streepje lukt niet) voor een nieuw verslag.

Morgen alweer mijn laatste dagje hier, de tijd is omgevlogen! Ik heb het gevoel alsof ik weer in Bulgarije of Mallorca ben, het is hier een walhalla voor mensen die wel van een feestje houden en het lijkt alsof er hier 24/7 drukte is. De afgelopen week dus een aantal keer goed gebruik gemaakt van de uitgaansgelegenheden hier met wat leuke mensen die ik hier heb ontmoet, incl. Julia natuurlijk, en verder hebben we vooral ons luie zelf uitgehangen deze week. Aan het strand, op de vissersboot, aan het zwembad, we hadden het weer erg zwaar te verduren.

TOT vandaag! Vanmiddag... Maar 2 uur lang... Maar goed, toch 2 uurtjes uit dat luie ritme vandaan, we zijn namelijk wezen surfen! Nadat we erachter kwamen dat de zogenaamde surfdudes die we hadden leren kennen, eigenlijk helemaal niet zo heel goed konden surfen, besloten we een les te nemen bij een surfschool. Absoluut de moeite waard!

Iedereen kreeg een eigen board en op het strand kregen we na de warming-up allerlei technieken aangeleerd en verteld hoe we het moesten aanpakken. Eenmaal in het water bleek het toch iets moeilijker te zijn dan ik van te voren had verwacht, maar al met al heb ik het er best heel goed vanaf gebracht al zeg ik het zelf. Vond het fantastisch! De spierpijn zit er nu al aan te komen, een goeie straf voor het feit dat ik al maanden lang mijn sportieve kant op mijn nachtkastje heb laten liggen.

Morgen vroeg uit bed, wat ik hier totaal geen straf vind voor de verandering want het bed waar ik op slaap is echt verschrikkelijk, om te vertrekken richting Byron Bay voor een paar daagjes. Een kustplaatsje dat lijkt op waar ik nu ben maar dan iets kleiner en rustiger, wel lekker opzich want ik word inmiddels wel een beetje moe van kamergenoten die om de havenklap in en uit lopen, het licht aanzwaaien, dronken over me heen struikelen en lawaai maken op de nachten dat ik het rustig aan doe maar zij er vol tegenaan gaan.

Behalve zout zeewater zit er weinig meer in mijn maag na al m'n inspanningen dus ik ga zo eens even lekker kokkerellen, een borrel drinken in het hostel naast die van ons met wat mensen en daarna m'n spullen pakken voor vertrek.

Dikke doei!

  • 07 Januari 2013 - 08:54

    Fleur(ine):

    Weer een heerlijk verhaal op een meer dan heerlijke plek! (oke op die bedden + hostelgenoten na dan ;-)) Blijf vooral genieten van dit heerlijke leventje!! Kusss

  • 07 Januari 2013 - 09:47

    Caroline Ramp:

    He meiske,

    WAT een gave verslagen, ben ze aan het verslinden!!!!!!! En de beelden neemt niemand je meer af, echt prachtig!!!!!!!!!
    Daantje vertrekt over 4 nachtjes voor haar reis,al doet ze natuurlijk niet meteen Australia aan ;)
    BLIJF GENIETEN, dan kan ik er tenminste over blijven lezen!!!!!!

    Heel veel groetjes,

    Caroline

  • 08 Januari 2013 - 22:18

    Anja:

    Spijtig een portemonnee die dunner wordt :-(
    En jij? Wordt je ook dunner met al dat feesten en luieren? :-)

    Op de foto's is dat niet te zien hoor; het ziet er gaaf uit.
    Goede reis voor je rugzak en jou.
    Wij gunnen je een heerlijk rustig bed voor de komende dagen.

    xxx

  • 09 Januari 2013 - 00:16

    Ans:

    Dunne portemenee? ach meid die had je in Holland ook gehad hoor! want dan was je vast lekker gaan shoppen.
    Maar als ik donderdag een klapper vang in de staatsloterij zal ik aan je denken, of kom ik het persoonlijk brengen!! nemen we een 5 sterren hotel met alles erop en eraan....vooral een lekker zacht bed.
    Blijf genieten!!!

    Ans

  • 09 Januari 2013 - 14:52

    Esther Onclin:

    Hi Marit,
    We zijn wat laat maar alsnog alle goeds voor dit nieuwe jaar. Maar hoe jouw jaar is begonnen is wel heerlijk natuurlijk. Misschien wel te warm maar je beleeft gave (en bijzondere, aparte..:) avonturen maar dat is je bedoeling toch? Geniet nog lekker van alles wat er op je pad komt, al hoop ik dat je geen last krijgt van de warmte.
    Groetjes van je buurtjes op het Baanvak...

  • 09 Januari 2013 - 21:13

    Kim Eveleens:

    hahahah wat klinkt het allemaal leuk zeg!! zo te zien lukte het wel om op je surfplank te blijven staan. En wat een mooie foto's !!! Geniet ervan mop, dikke smakkerd uit kudelcityyyy!

  • 11 Januari 2013 - 03:00

    Marit:

    Allemaal weer ontzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes, blijft toch iedere keer weer een feestje om de reacties te lezen!
    Hele lieve groetjes vanuit Byron Bay

  • 12 Januari 2013 - 01:49

    Ans:

    Sorry Marit ik kom niet met een zak vol poen want ik had 2.50 euro in de staatsloterij!!
    De rit naar Schiphol kost al meer, dus wachten op de volgende trekking.
    Maar blijf genieten ook al is het bloedheet.

    gr. Ans en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Marit

Actief sinds 03 Nov. 2012
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 51793

Voorgaande reizen:

02 December 2012 - 18 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: